כיצד לבצע ניקוי רעלים לכבד שומני?

ניקוי רעלים לטיפול בכבד שומניהכבד הינו איבר חיוני ורב פעלים המסייע לתפקודן של מערכות הגוף השונות, כאשר בין היתר הוא משמש כגורם  מכריע בפירוק שומנים וחלבונים, ובכך מסייע לתפקוד יעיל של מערכת העיכול.

כשהכבד מתמודדעם עודף שומנים וסוכרים הוא מתקשה לתפקד באופן תקין. מצב זה גורם להצטברות של שומנים ברקמות הכבד, הליך המוביל בהדרגה להצטלקותו ולמצב של כבד שומני.

לכן, ניקוי יעיל של כבד שומני המבוסס על תזונה מותאמת בשילוב אורח חיים בריא, עשוי להעלים את הסממנים הנלווים לתופעה זו  ולגרום לגופנו להיות בררני יותר ביחס למזון אשר חודר לתוכו. במקרים רבים, כבד שומני הנו תופעה הניתנת לשינוי, ולעיתים היא מלווה במצבים שונים הנגרמים כתוצאה מהפרעות מטבוליות כאלה ואחרות, כגון בהשמנה, סכרת או לחץ דם גבוה.

כשהגוף ממשיך לספוג עוד ועוד שומנים, מצבורי השומן בחלל הכבד עלולים להתפשט עד לכדי שחמת הכבד או סרטן הכבד.  אנשים הלוקים בכבד שומני עשויים שלא להיות מודעים למצבם, היות והתסמינים כלליים ועשויים להעיד גם על תופעות אחרות. אך בדיקה רפואית מגלה מספר תסמינים פרטניים המאפיינים כבד שומני לרבות – עייפות, קושי להוריד במשקל, או חוסר ריכוז.

איך מתבצע ניקוי כבד שומני

ישנן דרכים שונות לבצע ניקוי רעלים מהכבד.  מגוון השיטות הטבעיות כוללות טיפול נטורופתי או באמצעות תכנית תזונתית, המשלבת תפריט ייחודי ומותאם, זאת לצד פעילות גופנית מתונה. מטרת הליך הניקוי הנה להפחית את כמות המזונות המוכנסים לגוף ולהתמקד במזונות ספציפיים בעלי ערך תזונתי גבוה אשר יובילו לאיזונו של הכבד השומני ויפחיתו משמעותית את התסמינים הנלווים למחלה.

הליך הניקוי מתבצע בעזרת ובליווי רופא מטפל, זאת לצורך טיפול יעיל וממצה, שכן תפריט התזונה במסגרת ניקוי רגלים מתבצע על סמך  נתוניו של החולה ומצבו המטבולי,  שהרי ישנם מטופלים אשר נדרשים לשינוי תזונתי דרסטי ואילו אחרים נאלצים לנקוט בהפחתה מינורית של מזונות מסיימים לצורך השבת הכבד לתפקוד תקין.

חשיבות התזונה

כדי להשיג את התוצאה הראויה, תזונת ניקוי הרעלים ממליצה על הפחתה בכמות הפחמימות הריקות ולהימנע מצריכת שומנים מזיקים כמו שומן טראנס.

במקביל יש להגביר את  צריכת הדגנים, הקטניות, הפירות והירקות, בדגש על ירקות ירוקים ומיצי ירקות. בנוסף, ניתן גם לשלב פירות הדר הידועים ביכולתם לסייע לחיזוקו של הכבד.

טיפול נטורופתי לניקוי כבד שומני

הטיפול הנטורופתי לניקוי כבד שומני מתמקד במספר מרכיבים שונים ומלווה על ידי נטורופת. טיפול זה מורכב  משלבים  שונים המתחברים יחדיו לכדי הליך יעיל ורציף המסייע לחיזוק הכבד ולשיקומו.

תכנית זו בנויה מתזונה מותאמת המכילה מזונות המסייעים לחיזוק הכבד, פעילות גופנית קלה לצורך שמירה על המשקל ותפקוד חיוני של הכבד, זאת בשילוב תוספי תזונה מותאמים וצמחי מרפא ייעודיים אשר נמצאו כיעילים בשיקום תפקוד הכבד וחיזוקו כמו – גדילן וארטישוק.

אמנם מדובר בהליך חיוני לצורך תפקוד תקין של הכבד, אך ישנם מטופלים אשר אינם בנויים לטיפול זה, זאת כאשר ישנן בעיות תכופות של עצירות או פגיעה בכליות, שכן הליך סילוק הרעלים אינו מתבצע כראוי כאשר המערכות הללו אינן עובדות כראוי.

תופעות לוואי בניקוי כבד שומני

היות והליך ניקוי רעלים הוא תהליך מורכב הדורש מהגוף להימנע ממזונות רבים אליהם הורגל עד לא מזמן, הרי שבתחילת ההליך  ניתן לחוש בחולשה קלה המלווה בסחרחורת ובחילות, שכן לעתים הגוף מתקשה לווסת את הפסולת שהצטברה בו כראוי.

אך במקרים רבים לרוב הגוף מתרגל במהרה להליך תוך מספר ימים, זאת לצד התפוגגות הדרגתית של התסמינים הנלווים לתופעה ותחושה של אנרגיה מחודשת. לכן, רצוי שהליך זה יתבצע תחת פיקוח צמוד של רופא, זאת על מנת לוודא שהטיפול  מתקדם כראוי ומוביל לתוצאות הרצויות.